Historia

Aeroklub PLL LOT jest stosunkowo młodym aeroklubem a jego początki sięgają 12 grudnia 1979  roku, kiedy w Aeroklubie Ziemi Piotrkowskiej powstała "Filia LOT". Stworzyło to alternatywną drogę dla szkolenia pilotów na potrzeby PLL LOT. Wykorzystywano wówczas sprzęt i budynki Aeroklubu Ziemi Piotrkowskiej, a w sezonie letnim piloci zgrupowywani byli na obozach na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim. Po roku 1989, kiedy w Polsce nastały duże zmiany a latanie przestało być dotowane przez państwo (przynajmniej już nie w takim stopniu jak wcześniej, kiedy latało się za darmo), zmuszeni zostaliśmy do szukania nowych możliwości. W dniu 10.02.1991 na walnym zebraniu członków klubu, zawiązany został nowy niezależny aeroklub - Aeroklub Polskich Linii Lotniczych LOT.

Zmieniły się wówczas władze aeroklubu i kontynuowana była współpraca z PLL LOT jako głównym patronem. Biuro Aeroklubu mieściło się przy biurze Związków Zawodowych PLL LOT na Okęciu a latanie przeniosło się do Radomia na lotnisko Piastów, które dzielone było z Aeroklubem Radomskim. Aeroklub Polski przyznał na stan naszego aeroklubu kilka szybowców (latają do tej pory) oraz samolot Zlin142 i PZL 104. Współpraca między klubami układała się bardzo dobrze, ale kiedy w 1995 roku nadarzyła się okazja do latania na "własnym" lotnisku, przenieśliśmy się na lotnisko Modlin gdzie pod bokiem Eskadry Doświadczalenej dostaliśmy własny hangar i budynek. Niestety problemy z pozyskaniem pełnej etatowej kadry aeroklubu zmusiły nas do współpracy z innym aeroklubem i tak po roku latania w Modlinie wróciliśmy do Piotrkowa wraz z całym sprzętem. W międzyczasie, dużo się zmieniało. Zarówno w zarządzie klubu jak i w jego sponsorowaniu, gdzie głównym sponsorem został PETROLOT. Dyskutowano wtedy nad zmianą nazwy klubu, ale jako, że PETROLOT był spółką LOTu pozostaliśmy przy dotychczasowej nazwie.

Główna siedziba aeroklubu nadal znajdowała się na lotnisku Okęcie (im. F. Chopina). Od naszego poprzedniego latania na lotnisku w Piotrkowie nastąpiły znaczne zmiany. Ale nic dziwnego, kiedy musieliśmy sami starać się o środki na swoją działalność. Wkrótce nasz aeroklub zaczął działać prężniej zdobywając nowe samoloty i szybowce oraz inne potrzebne wyposażenie. Po dwóch latach współdziałania z Aeroklubem Ziemi Piotrkowskiej szukając lepszych i tańszych rozwiązań, Aeroklub PLL LOT znów zagościł w Radomiu na lotnisku Piastów. Tym razem dostaliśmy do użytkowania dwa budynki, które zostały wyremontowane i zagospodarowane jako letnie biuro aeroklubu, "hotel" dla kadry instruktorskiej, oraz pomieszczenia techniczne wraz z magazynem. Przez te 18 lat działalności (licząc od założenia APLL LOT) znacznie rozbudowaliśmy i wyremontowaliśmy naszą flotę szybowców i samolotów - i to nie tylko przejmując ja z rąk Aeroklubu Polskiego, ale i zakupując 4 samoloty. W tym samym czasie wyszkoliliśmy też własną kadrę instruktorską zarówno w sekcji samolotowej jak i szybowcowej. Zaistnieliśmy też w sportach lotniczych wysyłając zawodników na zawody szybowcowe i samolotowe. Wiele osób, które szkoliły się w naszym klubie, lata obecnie w rożnych liniach lotniczych na całym świecie. Historia naszego klubu, chociaż nie taka długa, to jednak bogata a co najważniejsze bezpieczna i bez smutnych wątków. I oby tak dalej...

Jacek Matusiak 2009-05-17

Info
Serdecznie zapraszamy do naszego klubu na szkolenie lotnicze do licencji pilota samolotowego (jak zostać pilotem, ile to kosztuje) PPL(A) oraz do licencji pilota szybowcowego SPL. Więcej można dowiedzieć się w zakładceSzkolenia.
 
Aeroklub PLL LOT posiada certyfikat nr. PL/FTO-113 wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego upoważniający do prowadzenia szkolenia lotniczego. Certyfikat ważny jest do dnia 07/04/2015.
Logowanie
Reklama